Regenerator24

Czym jest maglownica?

Pytanie wydaje się zbędne, ale warto na wstępie wyjaśnić tę kwestię, gdyż nie każdy kierowca jest zapoznany z potocznymi nazwami elementów auta.

Maglownicą nazywana jest przekładnia kierownicza, oparta o zębatkę, dzięki której wraz z ruchami kierownicy w lewą lub prawą stronę następuje skręt kół. Nietrudno zgadnąć, że awaria tego elementu w praktyce może oznaczać koniec jazdy. Symptomy poprzedzające całkowite unieruchomienie auta są jednakże zauważalne już na długo przed zaistnieniem takiego przypadku.

Jakie czynniki powodują nadmierne zużycie maglownic?

Przekładnia kierownicza auta narażona jest na duże i przy tym częste przeciążenia, w postaci uderzeń powstających w momencie najazdu kół na przeszkody spotykane na drodze. Czynnikiem szczególnie wzmagającym zużycie przekładni jest napotykanie przez koła przeszkód w momencie ich skrętu

Przeszkodami takimi mogą być zarówno krawężniki i progi zwalniające, jak i ubytki w jezdni, czy też przedmioty niespodziewanie leżące na drodze. Napotkanie takiej przeszkody, nawet przy jeździe z niską prędkością, doprowadzają do zużywania się przekładni, a w skrajniejszych przypadkach - do jej uszkodzenia.

Prawdopodobieństwo awarii wzrasta przy częstym skręcaniu kołami w miejscu, bądź przy stosowaniu niestandardowej wielkości felg przy niskim profilu opony, bowiem w takich przypadkach opony niedostatecznie tłumią nierówności, a zwiększone drgania, przenoszone na układ kierowniczy, doprowadzają do szybszego zużywania się przekładni w aucie.

Pierwszym objawem uszkodzenia przekładni jest zazwyczaj luz, jaki jest odczuwalny na na kole kierownicy, a także wyraźne stuki dochodzące ze strony maglownicy, powstające w czasie jazdy po nierównościach. Kolejnym wyraźnym wskazaniem uszkodzenia maglownicy jest wyciek oleju. Przyczyną takiej usterki jest najczęściej zużycie lub uszkodzenie uszczelniaczy przekładni. Drobiny pyłu, ziarenka piasku i inne zanieczyszczenia dostają się do wnętrza maglownicy przez nieszczelne osłony drążków kierowniczych, co doprowadza do korozji listwy zębatej, a skorodowana listwa uszkadza z kolei simmering, zmuszony do pracy na jej nierównej powierzchni.

Innym, wyraźnym wskazaniem uszkodzonej maglownicy jest zanik pracy wspomagania kierownicy, szczególnie odczuwalny podczas skrętu kół podczas postoju auta. Głównym powodem takiego stanu rzeczy są nadmiernie zużyte pierścieni teflonowych, ulokowanych na zaworze dystrybucyjnym. Wskutek tego dochodzi do nieszczelności na poszczególnych sekcjach dystrybutora, co drastycznie osłabia siłę wspomagania.

Co możemy dla Ciebie zrobić kiedy powyższe objawy zużycia maglownicy zaobserwowałeś w Twojej przekładni?

Pamiętaj - jeśli zaobserwowałeś choć jeden z wymienionych objawów to Twoja przekładnia wymaga niezwłocznej naprawy maglownicy. Zignorowanie objawów w krótkim czasie doprowadzi do jej całkowitej awarii. W ofercie naszej firmy znajduje się usługa kompleksowej regeneracji przekładni kierowniczych, realizowana w bardzo szybkim czasie i w rozsądnej cenie. Regenerujemy wszystkie typy przekładni listwowych, zarówno pracujących w układach hydraulicznych, jak i wspomaganych silnikiem elektrycznym.

W skład regeneracji przekładni kierowniczej wchodzi:

  • Wymiana wszystkich uszczelniaczy oraz uszczelek O-ring.
  • Wymiana pierścieni teflonowych na zaworze dystrybucyjnym.
  • Nowa tuleja prowadząca.
  • Nowe łożysko wałka.
  • Nowy ślizg docisku.
  • Szlif listwy zębatej (o ile zachodzi taka konieczność)

Każda przekładnia przed naprawą jest dokładnie umyta i wypiaskowana a po jej złożeniu pomalowana farbą ochronną.

(Wszystkie maglownice przed wydaniem klientowi są poddawane testowi ciśnieniowemu na specjalistycznym stole probierczym oraz regulacji.)

Drogi Kliencie, pamiętaj - jedynie skrupulatne wykonana regeneracja maglownicy gwarantuje sukces i bezproblemową eksploatację. Pilnujemy, aby proces technologiczny regeneracji przekładni przeprowadzony został dokładnie i sumiennie