Regenerator24

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego

Najczęstszą przyczyną awarii sprzęgła hydrokinetycznego potocznie zwanego konwerterem jest uszkodzone łożysko oddzielające stator od turbiny sprzęgła. Objawia się to metalicznym dźwiękiem wydobywającym się z okolic skrzyni biegów. Metal zaczyna trzeć o metal, wytwarzając bardzo wysoką temperaturę. Dodatkowo w wyniku reakcji zaczynają odrywać się drobne części metalu i uszkadzać całą skrzynię.

Kolejnym problemem bywa uszczelnienia konwertera. Uszkodzenie uszczelek o-ring powoduje wycieki oleju oraz ubytki ciśnienia. Kierowca odczuje wtedy wyraźny spadek prędkości, przyspieszenia oraz ślizganie sprzęgła. Często zdarzają się problemy związane z zapieczeniem tarcz ciernych – dochodzi do tego wskutek zbyt wysokich temperatur w obrębie układu, co doprowadza do zablokowania elementów roboczych skrzyni biegów. Oprócz tego, użytkownicy mogą mieć problemy z uszczelnieniem konwertera. Standardowa dolegliwość dotycząca wielu rodzajów przekładni związana jest z utratą szczelności na elementach zamykających układ – powoduje to spadek ciśnienia i wycieki oleju.

Kolejną przyczyną wadliwej pracy konwertera są zapieczone tarcze cierne, zjawisko to powstaje w wyniku zbyt dużej temperatury w układzie doprowadzając do zablokowania działania skrzyni.

Najczęstsze objawy wadliwej pracy sprzęgła hydrokinetycznego:

  • wysoka temperatura oleju w skrzyni biegów
  • falowanie obrotów
  • dziwne dźwięki wydobywające się z okolic skrzyni biegów
  • odczuwalne uślizgi
  • szarpanie przy zmianie biegów
  • drgania pojazdu
  • zauważalny wzrost spalania

Proces regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego:

  • otwarcie czyli tzw. rozcięcie obudowy
  • mycie ciśnieniowe wewnątrz sprzęgła, które ma na celu usunięcie resztek okładzin bądź opiłków
  • weryfikacja stanu technicznego i zużytych elementów sprzęgła
  • wymiana zużytych elementów takich jak: (tutaj może niech ktoś bardziej kompetentny napisze elementy składowe bo ja nie mam zielonego pojęcia co się wymienia prócz tarczek ciernych)
  • zamknięcie sprzęgła za pomocą automatu spawalniczego o bardzo dużej precyzji
  • fazy testów:
    • test zanurzeniowy w specjalnym roztworze mający na celu sprawdzenie szczelności sprzęgła po jego zamknięciu
    • testy pomiarowe, które sprawdzają prawidłowe wartości sprzęgła oraz czy po spawaniu trzyma odpowiednie wymiary
    • dynamiczne wyważenie, mające na celu wykrycie niedoważeń sprzęgła, które po założeniu mogą przełożyć się na wibracje podczas pracy

Proces serwisowania przekładni hydrokinetycznej nie jest prosty. Wymagane jest zastosowanie wysokiej jakości części oraz wyspecjalizowanych podzespołów. Tylko usługi realizowane przez przedsiębiorstwo Regenerator24 są w stanie zagwarantować naprawdę wysoką jakość oraz bezproblemowe serwisowanie wszystkich elementów. Przyjedź do nas na diagnostykę sprzęgła hydrokinetycznego – szybko określimy problem i wdrożymy działania mające na celu wyeliminowanie awarii. Nam możesz zaufać bez większych problemów. Wybierz nas.

Regenerujemy wszystkie typy sprzęgieł hydrokinetycznych pracujących w autach osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz w maszynach przemysłowych, wózkach widłowych i maszynach budowlanych.